Kyber pondělí dominoval Černý pátek v času stráveném uživateli na zaplacené výsledky hledání, ale AOV i tak lagovalo.

Víme, že Černý pátek a Kyber pondělí byly rekordní dny (znovu v tomto roce) a spolu s tím pokračovalo v růstu také placené vyhledávání, tak jako ostatní metriky. V součtu se příkazy na mobilních zařízeních pohybovaly někde okolo osmnácti procent během stejného pětidenního „maratonu“ minulý rok, tedy alespoň podle dat z NetElixir. Tady je hned několik klíčových trendů placeného vyhledávání, které na nás vykoukly z několika brzkých hlášení.
 
Příkazy byly nejvyšší během Kyber pondělí, ovšem Černý pátek měl nejvyšší AOV. Kyber Pondělí zahrnovalo třicet šest procent všech prodejů mezi Díkuvzdání a Kyber pondělím, zatímco dvacet čtyři procent prodejů se objevilo na Černý pátek, podle NetElixiru, maloobchodní agentury vyhledávacího marketingu. To je mírná změna, z třiceti sedmi procent na dvacet tři, respektive, minulý rok. Avšak průměrná hodnota příkazů (AOV) byla nejvyšší na Černý pátek na nějakých 120,17 dolarech, čímž porazila 115,78 dolarovou hodnotu, kterou jsme mohli vidět na Díkuvzdání. AOV Kyber pondělí nakonec vyšlo na krásných 91,40 dolarů, o dvacet čtyři procent méně než na Černý pátek. V součtu AOV spadlo o 8,8 procent v porovnání s minulým rokem. NetElixir označuje jako viníka za pád primárně zvášený počet konverzí na mobilních zařízeních, kde je velikost koše typicky menší.
 
Utrácení se hrnulo, příkazy rostly. Podíl reklam během Černého pátku vyrazil o nějakých osmdesát jedna procent výše než v ostatní průměrné dny v listopadu. Kyber pondělí indexovalo ještě více o sto pět procent přes průměr, tedy alespoň podle poskytovatele platoformy pro campaign management Marin Software. Kliknutí vzrostla o padesát tři procenta během Černého pátku a o čtyřicet procent na Kyber pondělí. Z velké části byl hlavní spouštěč mobilní zařízení, kdy převody narostly o nějakých 15,33 procenta v porovnání s minulým rokem.
Ale také vyšší CPC. Spolu s tím vším předháněním se pro kousek pozornosti během těch vrcholových dnů, není vůbec žádným překvapením to, že ceny také porostly. Mezery mezi skoky v útratě za reklamu a relativně menší růst v kliknutí znamená, že CPC byly také na svém vrcholu během těchto dní v porovnání s dřívější části listopadu. A v porovnání s minulým rokem, NetElixir zjistil, že CPCs vzrostly o 12,3 procenta za minulý rok mezi Díkuvzdáním a Kyber pondělím.
 
Rozdílné vzory během jednotlivých částí dne. Nejrušnější hodiny pro hledání a nakupování během svátků byly určitě hodiny mezi šestou večer a půlnocí. Ta poslední změna za celý den zabrala v podílu asi 35,49 procenta všech dojmů a 34,3 procenta příkazů. Avšak hned za tím bylo odpoledne. Skoro třicet dva procent dojmů a třicet tři procent příkazů bylo generováno mezi polednem a šestou hodinou večer.
 
Když se podíváme na Černý pátek a kyber pondělí v grafu níže, zjistíme, že příkazy na Černý pátek byly relativně stálé od šesté hodiny ranní a dál, protože lidé buď nešli vůbec do práce, nebo měli kratší pracovní dobu. Trend kyber pondělí ale byl docela jiný, neboť více lidí nakupovalo po práci během časového úseku od šesti hodin večer do půlnoci.
Proč by vás to mělo zajímat? Data částí dnů zvárazňují potřebu dávat si pořádný pozor na rozpočty a úpravy přihazování. Poměry převodů během top částí dnů byly o 2,5 procenta vyšší než průměrné poměry převodů (během této doby) o 8,32 procent,“ sdělil NetElixir.
 
NetElixir očekává, že se růst prodejů z placeného vyhledávání nezastaví a bude pokračovat skrze celé svátky. Spousta inzerentů pravděpodobně uvidí menší průměrné hodnoty příkazů než minulý rok, neboť mobilní zařízení nyní zabírá daleko více kliknutí a podílu na převodech. Na Kyber pondělí, například, mobilní zařízení generovala šedesát sedm procent kliknutí, kde se vyhoupla z nějakých šedesáti jedna procent z minulého roku, a čtyřicet devět procent všech příkazů v porovnání s čtyřiceti čtyřmi procenty v roce 2017. Během té soboty, mobilní zařízení zažily snad největší podíly příkazů, přesahujíce hranici šedesáti dvou procent. Trik pro maloobchodníky bude ten, jak vlastně převést nové mobilní nakupující do stálých, znovu nakupujících zákazníků po tom, co svátky pominou.