Co je vlastně „Google Screened“ a jak se to liší od „Google Guaranteed“?

Google Guaranteed bylo představeno před několika lety, hlavně proto, aby nakoplo spotřebitelskou důvěru v domácí poskytovatele služeb, kteří se objevují v reklamách Local Services (místní služby). Nedávno, tento rok zhruba, společnost představilo další program pro profesionální služby, který byl nazván „Google Screened“.
 
Limitované kategorie, trhy.
 
Google Screened je právě nyní testovací program limitovaný na pouze několik vertikálů v několika trzích: advokáti (plánování pozemků, imigrace), finanční plánování a realitní kanceláře v San Diegu a Houstonu.
 
Podnikatelé a firmy nyní musí mít nějaké hvězdičkové hodnocení na GOogle s hodnocením 3.0 či vyšším, aby byl tento program dostupný. Není tu žádný aplikační poplatek pro inzerenty místní služeb (v relevantních kategoriích a trzích). Pokud se Google rozhodne rozšířit program, bude tu desítka dostupných kategorií, které zahrnují například marketing a inzerční služby.
 
Google Guaranteed, v porovnání s výše, je nyní široce dostupný a pokrývá opravdu širokou škálu kategorií domácích služeb, což zahrnuje například HVAC, opravy potrubí, úklid domácností, malování, zámečnictví, instalatérství a další. A pokud se tedy spotřebitel spojí nebo objedná si nějakou službu skrze Google, program nabídne garanci vrácení peněz až do výšky hodnoty dvou tisíc dolarů (což je nejvyšší možná hranice), pokud spotřebitelé nebudou spokojeni s prací poskytovatele služeb.
 
Podobné kontroly pozadí.
 
Abyste se mohli stát garantováni Googlem (Google Guaranteed), firmy a podnikatelé musí projít kontrolou pozadí a musí mít ověřené jejich detaily pojištění a licence. Google Screened podniky a podnikatelé musí také projít podobnými kontrolami pozadí a licencí (civilní i trestní). Avšak není tu žádná odměna či garance vrácení peněz s GOogle Screened.
 
GOogle Guaranteed nebo status partner-screened (HomeADvisor, Porch) je požadavek, který se objeví ve výsledcích Google Asistenta na chytrých telefonech a GOogle HOme zařízeních. To se právě nyní nebude vztahovat na profesionální služby, takže právníci, například, nebudou muset mít Google Screened, aby se objevili ve výsledcích Google Asistenta. Avšak to by se mohlo změnit daleko více v souladu s Google Guaranteed, pokud by GOogle pokračoval v rozšiřování Google Screened (čistá spekulace).
 
Proč by nás to mělo zajímat.
 
Zatímco jsou oba dva programy užitečné v tom, že pomáhají ochránit spotřebitele, je tu také velice blízká spojitost mezi Google programy odznaků a reklamami místních služeb. V případě Google Guaranteed, značkování a výsledky byly odděleny od sebe s Google Home, částečně proto, aby se společnost vyhnula porušení FTC a pravidel, které nastavila.
 
Určitě bude velice zajímavé vidět, jak to půjde dál, ať už se Google Screened rozšíří a ať už Google učiní tento program dostupný (tak, jak to udělal s GOogle Guaranteed) i pro ne-inzerenty. A pokud to tak udělá, další otázkou bude to, jestli společnost nabízí nějaký bonus k hodnocení pro ty společnosti, které prošly programem, jako obrana proti falešným místním položkám a spamu – což je přesně to, co dělá GOogle Guaranteed a GOogle Asistent.